Obchodní a obytný dům na rohu Šafaříkových sadů a ulice U Zvonu, s výraznou křivkou zaobleného nároží, tvoří optickou protiváhu o několik let starší budovy Karla Svídenského stojící na opačné straně sadového okruhu. Investorka stavby Věra Geberthová věnovala mimořádnou pozornost výběru autora projektu – návrh domu patrně vypracovalo hned několik významných plzeňských i pražských architektů: Bohumil Chvojka, Jaroslav Fišer, Rudolf Černý a Gustav Paul. Věra Geberthová se nakonec rozhodla pro posledně jmenovaného tvůrce, jenž byl zároveň jedním z autorů tehdy realizované budovy policejního ředitelství (C1–1778), která uzavírala městský blok na protilehlé straně mezi Šafaříkovými sady a Anglickým nábřežím.
Výstavbě nového funkcionalistického objektu, nazývaného též Geberthův dům, předcházela demolice starší třípodlažní budovy postavené kolem roku 1880. Na jejím místě byla v letech 1938–1939 realizována šestipodlažní funkcionalistická stavba s půdorysem segmentového tvaru – ladnou konvexní křivku průčelí kopíruje prohnutí dvorní fasády, včetně plně proskleného schodišťového traktu. Působivý motiv v obvykle skrytém zadním průčelí vyniká díky proluce v domovním bloku. Hladkou dvorní fasádu dále člení trojdílná okna, niky lodžií osazených trubkovým zábradlím a ve východní části také úzký pětipodlažní arkýř. Zakřivená uliční fasáda je v úrovni prvního až čtvrtého patra mělce vykonzolovaná nad přízemím a rytmizována trojdílnými okny, jejichž převládající šířkový rozměr podporuje horizontální kompozici celku. Ta je vyvažována vertikálami krajních balkonů s tmavým kovovým zábradlím perforovaným rastrem kruhových otvorů. Stejný typ zábradlí lemuje terasu obytného podkroví, ustoupeného od uliční čáry. Hmotu tohoto podlaží, do ulice členěného úzkými francouzskými okny a ukončeného plochou střechou, potlačuje tmavý keramický obklad (nepůvodní, provedený s odstupem několika desítek let). Světlé keramické pásky pak Gustav Paul uplatnil v parteru.
Provozní a dispoziční řešení domu odpovídalo dvěma základním funkcím: obchodu a bydlení.
Dům Věry Geberthové, dodnes dochovaný včetně množství původních prvků, je díky svému tvarosloví – zejména křivkám fasád a výkladců či kruhovým otvorům ve výplni zábradlí – jedním z nejvýraznějších plzeňských příkladů tzv. emocionálního, resp. organického funkcionalismu.
LV
Věra Geberthová
Nejsou evidovány žádné způsoby ochrany.